فروشگاه Sandal.ir
فروشگاه آنلاین Sandal.ir فروشگاه تخصصی صندل و دمپایی

صندل طبی چیست؟ فواید و مزایا + انواع صندل طبی از نظر کارایی

صندل طبی چیست؟

اصلی ترین و مهمترین تفاوت اساسی یک صندل طبی با یک صندل معمولی در زیره صندل می باشد. زیره صندل طبی باید بگونه ای باشد که کاملا گودی کف پای شما را پر بکند و کاملا احساس نرمی و راحتی در پای خود داشته باشید. با انتخاب یک صندل طبی مناسب و استاندارد می تواند بسیاری از دردها و بیماری های پا و کمر و ستون فقرات را درمان کرد. از جمله بیماری هایی همچون بیماری کف پای صاف و خارپاشنه.

اگر به فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولاتی مانند صندل، سری بزنید با دنیایی از انواع و اقسام مدل‌های گوناگون صندل در رنگ ‌بندی ‌های متنوع روبه ‌رو خواهید شد. صندل ‌هایی با طرح‌ ها و مدل‌های فریبنده که افراد را برای خرید وسوسه می‌کنند.

خرید این صندل‌های دل‌ فریب و زیبا اگر برای استفاده کوتاه‌ مدت مثلاً استفاده در یک مهمانی باشد، مانعی نداشته و به پاهای شما آسیب وارد نمی‌کند. اما اگر صندل را برای استفاده طولانی‌مدت مانند استفاده در محل کار و یا در منزل می‌خواهید خریداری نمایید موضوع متفاوت خواهد بود چرا که بعضاً مدل‌های مختلف صندل‌های موجود در بازار مناسب نبوده و استانداردهای لازم را ندارند.

خرید صندل طبی از فروشگاه آنلاین Sandal.ir با گارانتی 8 ماه زیره.

پس برای استفاده طولانی‌ مدت از صندل شما باید به دنبال صندل‌های مناسب و ترجیحاً طبی باشید که به پاهای شما آسیب وارد نشود. البته باید در نظر داشت که هستند افرادی که از بیماری‌هایی مانند آرتروز زانو، دیابت، درد پا، خار پاشنه و … رنج می‌برند یا اینکه کف پاهای آنها صاف است که در این صورت حتماً باید از صندل‌های طبی استاندارد , و خاصی استفاده کنند.

اما واقعاً صندل طبی چیست و چه فواید و مزایایی دارد که اغلب توصیه می‌شود این محصول را برای پیاده‌روی، راه‌رفتن، ایستادن‌های طولانی‌مدت و دیگر موارد انتخاب و خریداری کنیم؟

برای پاسخ به این سؤال، ما در این پست تصمیم داریم به بیان مطالبی پیرامون صندل طبی، مزایا، فواید و انواع آن بپردازیم تا شما با این نوع از صندل‌ها بیشتر آشنا شوید.

چرا باید از صندل‌ طبی استفاده کرد؟

استفاده از صندل طبی دلایل گوناگون و بسیاری دارد که دراین ‌خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. هنگامی ‌که شما از صندل‌ طبی استفاده می‌کنید، وضعیت پاهایتان اصلاح خواهد شد چراکه این صندل ‌ها باعث می‌شوند پاهای شما با اندام ‌های تحتانی بدنتان تطابق بیشتری داشته باشد. همچنین این صندل‌ها فشارهای وارد شده بر مچ پاها، کمر و زانوها را در هنگام ایستادن کاهش می‌دهند.
  2. کفی و زیره محکم و راحت صندل‌های طبی باعث شده که این صندل‌ ها نسبت به سایر صندل ‌های غیر طبی حفاظت بیشتری از پاهای شما در هنگام راه‌رفتن داشته باشند.
  3. صندل طبی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما به‌ راحتی و با آرامش می‌توانید با آنها راه بروید و همچنین باعث خنک نگه‌ داشتن پاهای شما در هنگام راه‌رفتن در هوای گرم می‌شوند.
  4. صندل‌ طبی به دلیل داشتن پد مخصوص در قسمت پاشنه آنها باعث کنترل حرکات شما در هنگام راه‌ رفتن شده و از پرونیشن زیاد پا جلوگیری می‌کنند.
  5. هنگامی‌که شما از صندل طبی برای راه‌ رفتن استفاده می‌کنید پاهای شما به عنوان یک تکیه‌گاه محکم برای بدنتان عمل کرده و باعث می‌شود تا بدن شما در حالت تراز و به‌ صورت مناسب قرار گیرد. چرا که قدم برداشتن با این صندل‌ها بسیار راحت بوده و کشیدگی عضلات پای شما را به حداقل رسانده و فشار وارد شده بر قوس پای شما را کاهش می‌ دهند.

تفاوت صندل و صندل طبی در چیست؟

اصلی ترین و مهمترین تفاوت یک صندل طبی با یک صندل معمولی در زیره صندل است. صندل های طبی کاملا گودی پای شما را پر میکنند و هنگام راه رفتن شما کاملا احساس راحتی در پای خود خواهید داشت. دومین تفاوت اساسی یک صندل طبی با دیگر صندل ها در تاثیر بسیار خوب صندل های طبی در درمان کمر درد و پا درد و بیماری هایی همچون خارپاشنه می باشد. بسیاری از بیماریهای زانو و کمر و مچ پا با استفاده از یک صندل طبی مناسب و ایده عال درمان و تا حد زیادی برطرف میشوند. همه صندل طبی ها این قابلیت را ندارند برای اینکه صندل طبی قابلیت درمان کمردرد و زانودرد و … را داشته باشد باید زیره خاصی داشته باشد هر زیره صندل طبی این قابلیت را ندارد.

برای معرفی صندل طبی مردانه مناسب بهترین صندل طبی مردانه را مطالعه کنید

صندل طبی زنانه چرم

بیماری هایی که با استفاده از یک صندل طبی مناسب درمان میشوند

  1. صافی کف پا
  2. خارپاشنه
  3. آرتوروز زانو
  4. التهاب فاسیای کف پا
  5. درد زیر پنجه
  6. میخچه و پینه
  7. سفتی و درد شست پا
  8. پینه شست پا
  9. تورم عصب

خرید صندل طبی مردانه در Sandal.ir با ضمانت اصل بودن محصول

نکته اساسی برای درمان این بیماری ها با استفاده از یک صندل طبی در این است که شما واقعا از یک صندل طبی مناسب و راحت با استاندارد های لازم استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم به شما یاد بدهیم که چگونه یک صندل طبی مناسب انتخاب کنید.

اکثر افراد در هنگام خرید صندل طبی یا هر نوع صندل دیگری در ابتدا به شکل ظاهری، زیبایی، کیفیت و دوام، قیمت و دیگر عوامل توجه می‌کنند. اگرچه درنظر گرفتن این عوامل برای انتخاب یک صندل طبی مناسب لازم و ضروری است اما باید به این نکته توجه نمود که همان‌طور که نوع مو، پوست یا شکل بدن افراد باهم متفاوت است، نوع و فرم پاهای آنها نیز با هم فرق دارد. براین‌اساس سازندگان و تولیدکنندگان صندل‌های طبی، این صندل‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که متناسب با فرم پاهای افراد باشند تا به حفظ سلامتی پاهای آنها کمک کند.

تولیدکنندگان صندل‌ طبی سعی کرده‌اند این صندل‌ ها را به‌گونه‌ای طراحی کنند که قوس پا در آنها به‌ خوبی پشتیبانی شده و صندل به نحو صحیحی با پا در ارتباط باشد.

لذا با توجه به این نکته می‌توان صندل‌های طبی را از لحاظ نوع به‌صورت زیر تقسیم‌ بندی نمود:

  • انواع صندل طبی از نظر مدل
  • انواع صندل طبی از نظر متریال و مواد 
صندل طبی چیست

توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی که صندل‌های طبی استاندارد از آنها برخوردار هستند این است که در هنگام راه‌رفتن با این صندل‌ها، هیچ‌گونه آسیبی به پاشنه پا که از جمله نقاط حساس و بسیار مهم بدن است، وارد نمی‌شود.

در ادامه مطالب این پست به توضیحی پیرامون هرکدام از انواع صندل‌های طبی خواهیم پرداخت لذا از شما عزیزان خواهشمندیم ما را تا پایان این پست همراهی بفرمایید.

انواع صندل طبی از نظر کارایی در درمان بیماری ها

صندل‌های طبی دارای مدل‌های زیر هستند:

  • صندل طبی مناسب پاهای قوس‌دار:

کف پای افراد ممکن است از بدو تولد یا به‌ صورت ارثی صاف باشد یا اینکه به‌ خاطر استفاده از کفش‌ ها و صندل‌ های نامناسب، ایستادن ‌های طولانی ‌مدت با کفش‌ها و صندل‌ های پاشنه بلند و گرفتگی شدید در قسمت عضلات پا، افراد دچار مشکلات متعدد شوند. در این‌گونه موارد پزشک به افراد توصیه می‌کند که برای کاهش فشار بر قسمت قوس کف پا از صندل‌های طبی استفاده نمایند.

تولیدکنندگان این محصول برای افرادی که دچار این عوارض هستند صندل طبی مناسب پاهای قوس‌دار را طراحی نموده‌اند که این‌گونه افراد نیز بتوانند به‌راحتی با این صندل‌ها راه بروند. این صندل‌ها به ‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌ خوبی قسمت‌های پاشنه و قوس پا را پوشش می‌دهند تا فشار کمتری به این نواحی در هنگام راه‌ رفتن وارد شود.

صندل طبی قوس دار
  • صندل طبی مناسب افراد دیابتی:

همان‌ طور که می‌دانید افراد دیابتی به دلیل کاهش جریان خون در پاهایشان معمولاً پاهای حساس‌تری نسبت به دیگر افراد داشته و پاهای آنها ممکن است به هر دلیلی دچار زخم و تاول شود. بنابراین این افراد مستعد خطرات ناشی از پای دیابتی بوده و باید در مراقبت از پاهایشان بسیار دقت و توجه داشته باشند. لذا برای حفاظت بیشتر از سلامتی پاهای این بیماران، صندل‌های طبی مخصوص آنها طراحی شده است تا آنها بتواند به‌راحتی از این صندل‌ها استفاده کرده و با آنها راه بروند.

ویژگی بارز صندل‌های طبی مخصوص افراد دیابتی این است که از ورود گردوخاک و شن به داخل صندل جلوگیری کرده و آسیب به پاها را به حداقل می‌رساند. همچنین این صندل‌ها بدون درز طراحی شده‌اند چراکه وجود هرگونه درزی در صندل باعث ایجاد التهاب پوستی می‌شود. شما عزیزان می‌توانید با پزشک خود مشورت نموده و در صورت نیاز از صندل‌های طبی مخصوص افراد دیابتی استفاده نمایید.

صندل طبی دیابتی
  • صندل طبی مخصوص درمان خار پاشنه:

افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند وزن زیاد، ورزش‌های سنگین از جمله پریدن زیاد یا دویدن، شل شدن عضلات ساق پا و … دچار بیماری خار پاشنه شوند. در این صورت پزشک معالج توصیه می‌کند که این افراد برای درمان خار پاشنه از صندل‌های طبی مخصوص خار پاشنه استفاده نمایند.

صندل‌ طبی مخصوص خار پاشنه به دلیل داشتن کفی و زیره سیلیکونی ویژه خار پاشنه برای درمان قطعی این بیماری بسیار مفید خواهد بود.

نکته مهم: هر صندل طبی مناسب برای درمان بیماری خار پاشنه نیست. صندل طبی مخصوص خارپاشنه باید پد مخصوص خارپاشنه داشته باشد تا مناسب برای درمان بیماری خار پشانه باشد. 

اگر نیاز به خرید صندل مخصوص خارپاشنه دارید از صندل مخصوص خار پاشنه زنانه در وبسایت sandal.ir دیدن کنید.

صندل طبی خارپاشنه

انواع صندل طبی از نظر متریال

صندل‌های طبی از نظر متریال یا مواد ساخته شده معمولاً از جنس چرم طبیعی, چرم مصنوعی، پلاستیکی, جیر، پارچه‌ای هستند و از مدل‌های متنوع در رنگ‌بندی‌های گوناگون برای آقایان و بانوان برخوردارند. در بین انواع صندل‌های طبی از لحاظ مواد و متریال ساخته شده، بهترین جنس، صندل‌های طبی چرم طبیعی هستند که دوام بالایی داشته، پا در آن عرق نمی‌کند و در صورت استفاده درست از آن دارای طول عمر زیادی خواهند بود.

برای آموختم روش نگهداری از محصولات چرمی می توتنید مقاله مراقبت از چرم طبیعی را مطالعه کنید و اگر هم از راه و روش تشخیص چرم طبیعی و چرم مصنوعی اطلاع ندارید مقاله 10 روش تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی را مطالعه کنید.

شما عزیزان چنانچه قصد خرید اینترنتی صندل طبی را دارید، می‌توانید به فروشگاه آنلاین sandal.ir مراجعه نموده و با ویژگی‌های هرکدام از مدل‌های صندل طبی هم برای بانوان و هم برای آقایان آشنا شوید.

انواع صندل طبی

ویژگی‌های صندل طبی زنانه

در خصوص ویژگی‌های صندل طبی زنانه می‌توان موارد زیر را بیان نمود:

  • صندل طبی زنانه به دلیل داشتن کفی و زیره مناسب مانع از تورم و خستگی پاها در هنگام راه‌رفتن می‌شود که این ویژگی باعث شده تا صندل‌های طبی زنانه برای بانوان باردار بسیار مفید باشد.
  • صندل طبی زنانه کاملاً قوس کف پای شما را پوشش می‌دهد و نیازی نیست که شما از کفی‌های طبی استفاده کنید.
  • درصورتی‌که نوع لژ دار صندل‌های طبی زنانه را انتخاب کنید، این اطمینان را به شما می‌دهیم که این لژ کاملاً استاندارد بوده و شما هرگز در هنگام راه‌رفتن با این صندل به کمردرد و پادرد دچار نخواهید شد.
  • صندل طبی زنانه بسیار سبک و راحت بوده و چنانچه شما از خار پاشنه رنج می‌برید، با استفاده از این صندل‌ها به طور مداوم و به مدت 3 ماه مطمئن باشید که خار پاشنه شما به طور کامل درمان خواهد شد.

اگر قست خرید صندل طبی زنانه را دارید حتمامقاله معرفی  بهترین صندل طبی زنانه را بخوانید

ویژگی‌های صندل طبی مردانه

در خصوص ویژگی‌های صندل طبی مردانه می‌توان موارد زیر را بیان نمود:

  • صندل‌های طبی مردانه برای آقایانی که مجبور هستند در محل کار خود به مدت طولانی در وضعیت ایستاده باشند، بسیار مناسب بوده و مانع از خستگی پاهای آنها می‌شود.
  • صندل‌های طبی مردانه درصورتی‌که از جنس چرم خریداری شوند، بسیار بادوام بوده و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  • کفی و زیره صندل‌های طبی مردانه به‌گونه‌ای طراحی شده که مانع از عرق کردن پا در صندل می‌شود و از بوی بد آن جلوگیری می‌کند.
  • آقایانی که پوست پای آنها بسیار حساس است یا دچار مشکلاتی مانند آرتروز زانو، کمردرد، پادرد و … هستند، برای کاهش این مشکلات در هنگام راه‌رفتن و پیاده‌روی حتماً صندل‌های طبی مردانه را بپوشند.
  • صندل‌های طبی مردانه بسیار سبک و راحت هستند و شما با پوشیدن آنها در هنگام پیاده‌روی احساس راحتی زیادی خواهید داشت.

اگر قصد خرید صندل طبی مردانه دارید حتما راهنمای خرید صندل طبی مردانه را بخوانید

صندل طبی مردانه

فواید و مزایای صندل طبی

درباره مزایای پوشیدن صندل‌ طبی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. در طراحی صندل‌های طبی سعی شده است که استانداردها و معیارهای لازم به‌منظور پشتیبانی مناسب از کف پا، پاشنه پا، قوس پا، انگشتان پا اعمال شود تا افراد در هنگام راه‌ رفتن با این صندل‌ها دچار مشکلات متعدد نشوند.
  2. صندل‌ طبی دارای انواع مختلفی هستند و شما به‌ راحتی می‌توانید با مشورت با پزشک معالج خود، هرکدام از آنها را که برای پاهای شما مناسب است، انتخاب و خریداری نمایید.
  3. تولیدکنندگان این محصول صندل‌های طبی را در طرح‌ ها و مدل‌های گوناگون و در رنگ‌ بندی‌های متنوع بر اساس سلیقه‌های مختلف طراحی و تولید کرده‌اند تا افراد به‌ راحتی بتوانند هر کدام از آنها را که تمایل دارند، خریداری نمایند.
  4. استفاده از صندل‌ طبی در هنگام پیاده‌ روی و راه‌رفتن باعث تقویت قوس کف پا می‌شود.
  5. چنانچه افراد دچار کمردرد یا پادرد باشند، در صورت استفاده از صندل طبی در هنگام راه‌رفتن این عوارض در آنها کمتر می‌شود.
  6. پوشیدن صندل‌های طبی می‌تواند باعث تحریک جریان خون شود به‌خصوص در افراد دیابتی که جریان خون در پاهای آنها کم است.
  7. هزینه خرید صندل طبی استاندارد و مناسب نسبت به هزینه عمل جراحی در افرادی که مبتلا به عوارضی مانند خار پاشنه و … هستند، بسیار کمتر است.
  8. استفاده از صندل طبی در هنگام راه‌رفتن و پیاده‌روی باعث تحرک افراد می‌شود به‌خصوص افرادی که نمی‌توانند به دلیل بیماری‌هایی مانند کف پای صاف، پینه، التهاب غلاف کف پا و … به‌راحتی راه بروند و قدم بزنند.
صندل طبی زنانه

آیا هر صندل طبی را می توان طبی نامید؟

بارها دیده شده که فروشندگان  صندلی را معرفی کردند به عنوان صندل طبی ولی بعدها متوجه شدیم که آن صندل, صندل طبی نبوده. زیره صندل آن کیفیت لازم را نداشته. پس حتما هنگام خرید به این موارد دقت کنید

  1. ترجیحا از فروشگاهی خرید کنید که از قبل آشنایی لازم با آن فروشگاه را داشته باشد.
  2. اگر برند خاصی خرید می کنید از اصل بودن آن محصول و اعتبار فروشنده آن اطمینان حاصل کنید.
  3. برندی خرید کنید که با آن آشنایی کامل دارید. به لوگو و دیگر ملزومات آن توجه کنید.
  4. محصولی را انتخاب کنید که گارانتی و یا شرایط مرجوع کردن داشته باشد. تا آن را در منزل امتحان کرده و در صورت راحت نبودن آن را بتوانید مرجوع کنید.
  5. حتما بعد از خرید بدون انکه اتیکت روی صندل را از آن جدا کنید, برروی فرش منزلتان آن را امتحان کنید. حتی گاهی بهترین برندهای صندل طبی امکان دارد برای اناتومی پای شما مناسب و راحت نباشد.

در فروشگاه Sandal.ir بعضی از مدل های صندل طبی زنانه را می توانی با گارانتی 8 ماه خرید کنید

سخن پایانی

ما در این پست با عنوان ” صندل طبی چیست؟ “ تلاش کردیم تا درباره انواع صندل طبی، مزایا و فواید آن مطالبی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

صندل‌ طبی تمام استانداردهای لازم برای حفظ سلامتی پاهای شما را دارا هستند لذا در صورتی که از مشکلاتی مانند کمردرد، پادرد، خار پاشنه، بیماری دیابت رنج می‌برید یا اینکه به مدت طولانی مجبور به ایستادن هستید حتماً و حتماً سعی کنید از صندل‌ طبی استفاده نمایید چراکه این صندل‌ها دارای کفی مناسب بوده و بسیار کارآمد و مفید هستند.

به امید اینکه توانسته باشیم شما را قانع کنیم تا از صندل‌ طبی برای انجام کارهای مختلف استفاده نمایید.

پاسخ به چند سوال:

بله – هنگامی ‌که شما از صندل‌ طبی استفاده می‌کنید، وضعیت قرار گرفتن پاهایتان اصلاح خواهد شد چراکه این صندل ‌ها باعث می‌شوند پاهای شما با اندام ‌های تحتانی بدنتان تطابق بیشتری داشته باشد. همچنین این صندل‌ها فشارهای وارد شده بر مچ پا، کمر و زانوها را در هنگام ایستادن کاهش می‌دهند . پس استفاده از صندل طبی برای همه افراد مناسب است.

خیر – اصولا صندل طبی برای همه افراد در هر گروه سنی مناسب است و بیشتر مواقع جنبه پیشگیری درد بعد از آن جنبه درمان. ولی اگر بیماری همچون دیابت و یا کمر درد و …. دارید اگاه باشید هر صندل طبی مناسب برای درمان نیست. اگر بیماری همچون پا درد و خارپاشنه رنج می برید حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید و صندل طبی خریداری کنید که مناسب باشد و برای درمان آن بیماری طراحی شده باشد.

بله. صندل های طبی اصولا باید حداقل این 3 ویژگی را داشته باشد.

  1. کفه صندل طبی کاملا قوس کف پای شما را در بر بگیرد.

  1. کفی صندل طبی باید کاملا نرم و راحت باشد

  1. ارتفاع پاشنه صندل طبی نباید بیشتر از 4.5 سانتیمتر باشد

ما بهترین رابه شما معرفی میکنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.